Persoonlijk
Je herinneren wie je in wezen bent.
Dat wat ik wil leren leer ik niet op school. Rond mijn 10de jaar deed ik deze uitspraak. Wat ik hiermee bedoelde kon ik toen niet uitleggen.
In 1990 deed ik ‘onverwacht’ ervaringen op met wichelroede lopen. Na in aanraking te zijn gekomen met radiësthesie, volgden steeds meer ervaringen.
De begrippen ‘straling’ en ‘energie’ kwamen in beeld. Als kind zag ik een extra dimensie om bomen, een soort van lichtblauwe, doorzichtige uitstraling. Deze uitstraling of energieveld heet aura. Mensen, dieren en dingen zijn hierdoor omgeven. Levensenergie vormt een verbinding tussen lichaam en geest, materie en bewustzijn. Kosmische energie doordringt alle levende wezens. Deze energie is door te geven zodat lichaam en geest weer in evenwicht komen.
De holistische gedachte dat lichaam en geest samenwerken bij de ontwikkeling van wie je wezenlijk bent was de aanvullende dimensie waar ik als kind al mee vertrouwd was.
In het jaar 2000 werd ik aangenomen op het Johan Borgman College in Utrecht, HBO opleiding voor paranormale geneeswijzen. Op de tweede verdieping van het trappenportaal staat aan de wand de volgende spreuk: Wij leren niet voor school, maar voor het leven. Lucius Annaes Seneca. De uitspraak die ik op mijn 10de jaar deed kreeg hierdoor wezenlijke betekenis.
In de periode van 2001-2004 heb ik stage gelopen bij dhr. Henk Schaepers. Met hem heb ik ook ervaringen met de wichelroede gedeeld. Hij had een praktijk als paragnost in Borne. Henk was een inspirerende persoonlijkheid.
In 2004 heb ik de opleiding in Utrecht afgerond. Vanaf 2006 heb ik een eigen praktijk. Ik ben ervan overtuigd dat het leven een weerspiegeling is van de balans tussen verschillende energieën. Een van de subtielste vormen van energie zijn onze gedachten.
Mensen bewust maken van de werking van gedachtenkracht kan een inzicht zijn om de ons omringende wereld met positieve energie te beïnvloeden.