Algemene voorwaarden praktijk

 

1. Behandelovereenkomst

Voor ieder behandeling geldt een behandelovereenkomst. Een cliënt krijgt deze tijdens de eerste behandeling (intake) uitgereikt. 

Bepalingen betreffende de behandelovereenkomst:

De complementaire zorgprofessional is gehouden te handelen conform de wettelijke regelgeving. De rechten en plichten van een cliënt zijn onder meer vastgelegd in de Wet Geneeskundige Behandelovereenkomst (WGBO), de Wet kwaliteit, klachten en geschillen zorg (Wkkgz) en de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG ).

Vanuit de AVG is het mogelijk dat bijzondere persoonsgegevens vermeld worden in het dossier aangezien dit van belang kan zijn tijdens de behandeling.

De cliënt heeft recht op inzage in het eigen dossier. Het dossier wordt conform de wettelijke bewaartermijn 20 jaar bewaard. Bij minderjarigen start de bewaartermijn vanaf het achttiende levensjaar. In de behandelovereenkomst staat verdere toelichting.

2. Geheimhouding

Partijen zijn over en weer verplicht tot geheimhouding van alle vertrouwelijke informatie die betrekking heeft op de sessies en die tijdens de sessies wordt uitgewisseld.

3. Betaling

1. De kosten van een sessie bedragen 35 euro per 30 minuten. Na de sessie ontvang je een factuur.
2. De praktijk is aangesloten bij de beroepsvereniging VBAG. Bij een aanvullende zorgverzekering kunnen de kosten of een deel hiervan door de cliënt bij de zorgverzekering worden gedeclareerd.

4. Klachtenprocedure

De therapeut maakt met haar cliënt afspraken over de te volgen behandelwijze.

Ze doet er alles aan om op een goede en respectvolle manier zorg te bieden.

Toch kan het voorkomen dat u ergens niet tevreden over bent. Maak deze kwestie dan kenbaar en bespreek datgene waarover u ontevreden bent. 

Heeft u een klacht over een behandeling en komen wij er samen niet uit dan kunt u contact opnemen met het Quasir via Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.. Zij zullen u informeren over de mogelijkheden en eventueel verdere procedure

5. In overleg met de cliënt worden dag en tijdstip voor een afspraak bepaald.

De praktijk is geopend van dinsdag t/m vrijdag van 10.00 uur tot 19.00 uur.

6. Annuleren kan via contactpagina of per telefoon.


Het liefst 48 uur van te voren en uiterlijk 24 uur.
Zo kunnen anderen nog een afspraak maken op die tijd.
Latere annuleringen worden in rekening gebracht.

7. De client verklaard kennis te hebben genomen van de algemene voorwaarden en de privacyverklaring.